design logicecomsol

Grafica personalizata pentru site-uri

Cream concepte grafice unice, personalizate in functie de caracteristicile si domeniul de activitate al fiecarui client in parte

În ultimii ani, prezența în mediul on-line a depășit stadiul de „trend” și se îndreaptă mai degrabă spre cel de necesitate, cel puțin pentru cei care doresc ca activitatea lor să devină cunoscută și, acolo unde este cazul, profitabilă. Cu toate acestea însă, în ultima vreme se pune accent din ce în ce mai mult nu doar pe prezența în online, dar mai ales pe modul de prezentare al domeniului de activitate, serviciilor ori magazinelor online care beneficiază de un site web.

 

Ce presupune conceptul de realizare grafica site?

 

1. Informare

Niciun proiect nu poate fi dus la bun sfârșit fără o documentare temeinică, și cu atât mai puțin crearea unui website personalizat. Pentru a surprinde și reda cât mai corect elementele ce definesc fiecare beneficiar în parte, este necesară o consultare prealabilă cu clientul pentru a afla cât mai multe detalii referitoare la proiectul ce urmează a fi demarat. O bună informare și cunoaștere a beneficiarului este un pas important către obținerea unui rezultat excelent.

2. Creare wireframe

După consultarea cu beneficiarii, echipa noastră va realiza o structură a viitorului site, în funcție de specificul acestuia. Odată ce clientul și-a dat acordul cu privire la structura website-ului, ne vom ocupa de realizarea machetelor grafice definitorii pentru clientul respectiv.

Ce este un wireframe?

Un wireframe este o schiță a viitorului website, creată cu scopul de a prezenta vizual structura și funcționalitățile acestuia. O astfel de schiță nu va conține elemente grafice sau imagini reprezentative pentru că nu este o creație grafică. Un wireframe va fi alcătuit din casete în loc de imagini și text de tipul „lorem ipsum” în loc de conținut relevant. Aceste aspecte vor fi modificate în momentul în care se trece la realizarea graficii finale a site-ului respectiv.

Un wireframe conține de obicei elemente esențiale privind funcționalitățile website-ului ce urmează a fi creat: Meniu, Logo-ul companiei (beneficiarul site-ului), Secțiuni de conținut, Buton Search și Formular de Login.

Ce criterii trebuie să îndeplinească un wireframe?

Fiecare element din pagina creată trebuie să aibă un scop bine definit și anume acela de a câștiga vizitatori. Niciun utilizator nu are timp de pierdut, cu atât mai puțin pe un site care nu îi oferă ceea ce vrea.

Pentru atragerea și fidelizarea clienților, un wireframe trebuie să respecte următoarele principii de bază:

Principiul reciprocității: Acest principiu stă la baza multor campanii de marketing și vânzări și funcționează după un sistem destul de simplu: atunci când primești ceva te simți obligat să reacționezi oferind ceva în schimb. De exemplu, atunci când mergi la restaurant iar chelnerul îți oferă la final o mică atenție, indiferent că e o bomboană sau o băutură, în momentul în care vei achita nota de plată vei avea grijă să îl recompensezi pe acesta cu un bacșiș consistent.

Chiar dacă ai impresia că gestul tău nu are legătură cu atenția primită, studiile arată că numărul bacșișurilor crește considerabil în cazul în care clientul beneficiază de un astfel de tratament. În plus, dacă gestul chelnerului este însoțit și de un compliment, valoarea și numărul bacșișurilor poate crește chiar și cu 30 % față de valoarea inițială.Raportând acest principiu la website-uri, pentru a obține cât mai mulți vizitatori este necesar să oferi informație, servicii sau produse, (în funcție de tipul paginii web) originale, personalizate și de calitate.

Principiul rarității: Acest principiu se referă la faptul că oamenii tind să își dorească mult mai mult un produs sau un serviciu atunci când acestea sunt mai greu de găsit. Este în natura umană să ne dorim foarte mult un lucru greu de obținut pentru că îl considerăm mult mai valoros.

Așadar, atunci când promovezi un produs sau un serviciu nu este suficient să prezinți potențialilor clienți doar beneficiile pe care le vor avea de pe urma acestora. Mult mai indicat este să te axezi pe elementele de noutate cu care vii și pe cât de rar întâlnit este produsul pe care îl promovezi.

Principiul autorității: Se referă la faptul că încă de mici suntem învățați să ascultăm de o persoană cu mai multă autoritate decât noi. De exemplu, sunt mult mai multe șanse să cumpărăm un produs de slăbit dacă acestuia îi face reclamă un medic.La fel, în cazul serviciilor, este normal să alegem acele echipe care au o experiență considerabilă în domeniul respectiv și știu să arate acest lucru.

În acest caz, nu este suficient ca cei în cauză să arate diplome sau certificări din care să rezulte experiența (deci autoritatea) dobândită. Mult mai important este ca experiența să denote și din părerile foștilor clienți, prin intermediul unor testimoniale sau recenzii (în cazul produselor).

Principiul consecvenței: Oamenilor le place să fie consecvenți în legătură cu lucrurile pe care le-au spus sau le-au făcut într-un anumit moment din trecut. Asta pentru că un comportament coerent și consecvent este apreciat de societate, aceste trăsături fiind asociate unui om înțelept, echilibrat. Astfel, un precontract, o înțelegere scrisă sau un acord obținut cu mai mulți martori de față, îl va obliga pe client să respecte o înțelegere ulterioară, indiferent că e vorba de plasarea unei comenzi pentru un produs sau de o programare pentru un anumit serviciu.

Principiul simpatiei: Un om va spune mult mai ușor „DA” unei persoane pe care o place. Dar ce ne determină să simpatizăm o persoană? Conform științei persuasiunii, o persoană trebuie să îndeplinească trei aspecte importante pentru a ne atrage: să aibă un comportament sau convingeri similare cu ale noastre, să ne complimenteze și să coopereze cu noi în atingerea unui anumit scop.

Acest principiu și efectele lui au fost evidențiate foarte bine într-un studiu privind tehnicile de negociere. Astfel, s-au creat două grupuri de persoane. Pimului grup i s-a transmis să treacă direct la negocieri, fără niciun fel de alte introduceri, în timp ce persoanelor din celălalt grup li s-a spus să facă schimb de anumite informații personale (preferințe culinare sau literare, etc) și să încerce să găsească anumite similarități între personalitățile lor, iar rezultatele sunt mai mult decât grăitoare. Dacă în primul grup rata de reușită a negocierilor a fost de 55%, în cel de-al doilea caz procentul a crescut până la 90%!În ceea ce privește tehnicile de realizare ale unui site care să prindă bine la public, este bine să adaptăm aceste principii, să încercăm să cunoaștem grupul țintă și să ne adresăm acestuia într-o manieră cât mai personală.

Principiul consensului: Atunci când sunt nesiguri cu privire la ceea ce trebuie să facă sau nu, oamenii tind să se inspire din acțiunile altora. Așadar, dacă majoritatea oamenilor consideră că un produs este bun (și afirmă asta în mediul public) vei tinde să crezi la fel, chiar dacă nu ai o dovadă în acest sens.

Acest principiu se folosește foarte des în reclame sau în mesajele sociale. De exemplu, un afiș cu textul „75% din oamenii care au trecut prin acest camping au strâns resturile lăsate în urmă și le-au dus la pubelă” va avea un efect mult mai puternic decât unul de genul „Păstrați curățenia!”.

Referitor la subiectul pe care îl dezbatem, o persoană va fi mult mai interesată să acceseze o pagină web sau să cumpere un produs de pe un magazin online dacă va fi îndemnat de texte de genul celor amintite mai sus, care să respecte principiul consensului.

3. Creare grafica personalizată pentru site

Imediat ce s-a convenit asupra structurii website-ului, vom trece la cel mai important aspect al proiectului, și anume realizarea graficii finale a site-ului în cauză.
La realizarea machetelor se vor lua în considerare cele mai bune practici pentru a obține un UI (user interaction) și UX (user experience) cât mai bun, atât din punctul de vedere al utilizatorului, cât și din punctul de vedere al administratorului și celorlalte tipuri de utilizatori care se vor crea.

Cheia reușitei acestei etape constă într-o comunicare eficientă cu beneficiarul website-ului, pentru a putea surprinde, așa cum menționam și mai sus, toate elementele definitorii ce trebuie să se regăsească în viitorul site.

4. Implementare

După acceptarea de către client a conceptului de grafică site, acesta va fi implementat de echipa noastră de programatori. Pe toată durata acestui proces, continuăm să ținem legătura cu beneficiarii proiectelor pentru a ne asigura că vom fi capabili să livrăm un produs excelent, unic și de calitate, un produs care să se plieze perfect pe conceptul gândit de fiecare client în parte.

Avem mereu în vedere realizarea unor concepte originale pentru fiecare client în parte, ținând cont de preferințele acestuia dar și de elementele de identitate vizuală care îl definesc. Niciodată nu vom folosi aceleași concepte (sau unele asemănătoare) la mai multe proiecte. Fiecare client este unic și va beneficia de un concept propriu, în concordanță cu domeniul în care își desfășoară activitatea.

Citeste parerea clientilor nostri direct pe retelele sociale

Creare grafica personalizata pentru site-uri


Aveți nevoie de un logo pentru site? Noi avem cea mai bună ofertă pentru logo design.