De ce A/B testing?
A/B testing este una dintre cele mai eficiente metode de creștere a ratei de conversie dar și de a afla mai multe informații despre publicul țintă. Din păcate însă mulți marketeri nu folosesc această tehnică. Motivul? Se consideră că această tehnică este strâns corelată cu anumite aspecte: cunoștințe tehnice, mult timp alocat pentru testare și dificultate la implementare. Când dorești să atingi o anumită rată de conversie este practic imposibil să ignori această formă de testare care vine în sprijinul optimizării site-ului.
Care sunt elementele supuse testării?
Procesul A/B testing
1. Studiem datele specifice site-ului: Se utilizează un instrument de analiză web, cum ar fi Google Analytics, și se identifică zonele cu probleme din canalul de conversie. De exemplu, se pot identifica paginile cu cea mai mare rată de respingere.
2. Analizăm comportamentul utilizatorilor: Folosim instrumente de analiză a comportamentului vizitatorilor și identificăm motivul pentru care aceștia nu actionează în direcția dorită.
3. Alegem o ipoteză: Pe baza informațiile colectate în etapele anterioare venim cu o ipoteză care urmărește creșterea ratei de conversie.
4. Testăm ipoteza: se creează o variație pentru ipoteza stabilită și un test de tip A/B pentru pagina originală.
5. Analizăm datele de test și formulăm concluziile: Analizăm rezultatele testului de tip A/B și observăm care este variația care are cea mai mare rată de conversie. Dacă este o variantă cu o rată bună de conversie trecem la etapa implementării. Dacă testul este neconcludent, se revine la etapa cu numărul 3 și se lucrează asupra ipotezei.