In ziua de astazi nici un element grafic nu mai este vesnic, fie el si definitoriu pentru firma ta…
Orice companie sufera la un moment dat schimbari de imagine, motiv pentru care isi va actualiza logo-ul pentru a-l adapta la filozofia organizatiei sau la noile tendinte in materie de design. Istoria unei companii se poate analiza chiar si din prisma evolutiei elementelor grafice care o definesc. Marketingul si tendintele in design intervin de multe ori in crearea si adaptarea logo-urilor atat pentru gadget-urile cat si pentru device-urile folosite din ce in ce mai mult de adeptii noilor tehnologii.
Apple a devenit in timp unul dintre cele mai cunoscute și monitorizate branduri la nivel internațional dar cate persoane știu ca primul logo creat de Apple a fost unul extrem de stangaci dar foarte complex in raport cu cel din momentul de fata?!
Evolutia constanta a unui logo tradeaza implicarea pentru imbunatatirea imaginii vizuale a companiei, creativitatea, efortul, munca sustinuta si dorinta de schimbare. Motiv pentru care este imposibil sa explorati evolutia logo-urilor pentru cele mai importante branduri fara sa admirati atât tentativele reusite cat si cele mai putin inspirate.
Apple
Analizand primul logo al companiei este de inteles de ce compania nu promitea prea mult la inceputurile sale. La baza acestui „imperiu” au stat cei 3 fondatori: Steve Jobs, Steve Wozniak si Ronald. Ultimul dintre ei a investit in companie suma de 800$ care reprezenta la vremea respectiva doar 10% din capitalul initial. Designul primului logo monocromatic a avut la baza o banda rasucita pe care scria “Apple Computer & Co”. Cei 3 au lucrat impreuna doar 2 saptamani dupa care Ronald s-a retras pe motiv ca Apple reprezenta un risc financiar pe care nu era dispus sa si-l asume.
Apple 1 s-a vandut destul de greu pana in momentul in care Jobs s-a hotarat sa modifice logo-ul. Marul in dungi a devenit rapid simbolul brandului pentru urmatorii 23 de ani pana, transformandu-se ulterior intr-un mar monocromatic actualizat in functie de tendintele in design existente la vremea respectiva.
Adobe Systems
A reprezentat poate cel mai bun exemplu pentru modul in care divergentele legate de design-ul brand-ului au fost rezolvate in familie.
In anul 1982, cei doi fondatori care erau si programatoi, John Warnock si Charles Geschke, au creat un software indispensabil pentru multi dintre web designerii din prezent. Denumirea software-ului a fost inspirata chiar de paraul care trecea prin spatele casei lui Warnock. Din lipsa unor fonduri special alocate pentru partea de design, primul logo a fost creat chiar de sotia lui Warnock, Marva, si s-a dovedit a fi in timp o alegere inspirata.
La 1 septembrie 2015 a fost ultimul „update” in ceea ce priveste design-ul logo-ului. De aceasta data designerii au modificat structura si culorile cu scopul de a adapta imaginea brandului la varietatea de gadget-uri si device-uri existente pe piata. Acum logo-ul brandului este atat de simplu pe cat pare.
Istoria logo-urilor pentru Google demonstreaza inca o data creativitatea constanta a designerilor pentru imbunatatirea imaginii.
Wikipedia
Logo-ul principalei librarii online este reprezentat de mai multe piese de puzzle sub forma unei planete. Fiecare piesa din puzzle are o litera scrisa specifice unei limbi vorbite. Literele au fost extrase din aproximativ 250 de logo-uri inregistrate in tarile de pe intregul mapamond.
Initial a fost o imagine bi-dimensionala a planetei pe care erau inscriptionari din diverse limbi. Abia in anul 2000 a fost creat primul prototip de logo modern pentru Wikipedia. Fiecare piesa de puzzle era colorata diferit.
In anul 2009 logo-ul a suferit alte modificari din pricina scalabilitatii si a unor simboluri nepotrivite. Ultimele modificari au fost aduse in anul urmator.
Marile branduri au manifestat un interes constant pentru adaptabilitatea atat la consumatori cat si la tehnologiile folosite. Logo-urile au suferit constant modificari de culoare, structura si continut pentru a respecta tendintele in design.
Your thoughts, please